torsdag den 7. april 2016

BBC School anmeldelse

Anmeldelse 

Anmeldelse af BBC School


Hjemmesiden jeg vil anmelde hedder BBC School og er en engelsk hjemmeside (du kan se linket i bunden af indlægget). På hjemmesiden kan du læse om alt fra skole til krig, under og efter første verdenskrig.

"Børn" var det første jeg tænkte på, da jeg kom in på siden. Alle billeder var tegnet, og gjort børnevenlige. Hvis man går ned at ser på tekst og overskrift, er også de til at forstå for børn. Men kigger det man på det rent layout medsigt, er det knap så godt. Hjemmesiden er rodet og forvirrende, skoleelever - især fra 0 til 5 - vil have svært ved at finde rundt. De vil blive forvirrede, og vil ikke have lige så stor interesse.

Når du klikker dig ind på hjemmeside BBC School, vil du med det samme se billeder. Billederne repræsentere overskriften. Det gør børnene klar over, hvad de egentlig går ind og læser om. Billeder er også med til, at gøre det mere interessant for eleverne.

Hjemmesidens fagtekster kan jeg rigtig godt lide. Sætningerne er ikke for lange og de er forklaret på en forståelig måde. Jeg nævnte lige før at det var en god ting, at sætningerne ikke særlig lange. det er fordi at jeg mener, at de små sætninger er med til at øge læse lysten for børnene. Desuden er der i sætningerne godt med fakta.

Her er denne hjemmeside sides gode kritik; god til børn, masser af gode billeder og illustrationer, holder børne hjernen i gang, har korte sætninger med meget indhold og er fangende.

Af dårlig kritik har jeg derimod en hjemmeside der er forvirrende og svær at finde rundt i, ellers var det, det. Derfor vil jeg give BBB School fire stjerne, for en rigtig god indsats.

Her er linket til den firestjernede hjemmeside: 
http://www.bbc.co.uk/schools/0/ww1/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar